فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی کشور از پیشگیری و رفع تصرف ۶۵ هزار هکتار از اراضی ملی و طبیعی کشور در سال جاری خبرداد.
کد خبر: ۱۰۹۳۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸ 22 February 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،سرهنگ رضا اکبری در آیین معارفه فرمانده جدید یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی استان مرکزی در اراک افزود: این اراضی که بیشتر به صورت شخم و شیار، ایجاد ساختمان و کاشت نهال‌های چند ساله تصرف شده بود، رفع تصرف و به دامان بیت‌المال بازگردانده شد.
وی از ساماندهی ۲۵۰ هزار همیار طبیعت خبر داد وگفت:در این راستا ۲۵۰ هزار همیار طبیعت در قالب همیار طبیعت دانش‌آموزی، همیار طبیعت محافظ و همیار طبیعت مروج در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور آموزش و ساماندهی شده اند.
فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: ۶ استان کشور به سامانه پایش تصویری عرصه‌های منابع طبیعی مجهز شدند.
وی از نصب ۷۰ دوربین مجهز و به‌روز در راستای حفاظت و پایش عرصه‌های طبیعی در این استان‌ خبر داد و افزود: توسعه این سامانه پیشرفته در سایر استان‌ها هم در دستور کار است.
اکبری یادآورشد: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به دنبال پیاده سازی چند راهبرد از جمله مردمی‌سازی، هوشمندسازی و سامانه مدیریت پنجره زمین است. 
فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در توضیح این سه مورد گفت: ساماندهی همیار طبیعت دانش‌آموزی ظرفیت مناسبی در زمینه حفظ و حراست از عرصه‌های طبیعی کشور و فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ حراست از منابع طبیعی برای این سازمان ایجاد کرده است.
وی افزود:۱۹ استان کشور به سامانه بیسیم دیجیتال مجهز است که امنیت بالا برای ارسال پیام، از جمله مزایای این سامانه است.
وی از آغاز فعالیت سامانه مدیریت پنجره زمین خبر داد وگفت: در این سامانه پایش اراضی منابع طبیعی با بهره‌گیری از ماهواره انجام می‌شود و در صورت بروز تخلفات و تجاوز به اراضی ملی به صورت سیستمی گزارش می‌شود.
او با انتقاد از کمبود نیرو افزود: بر اساس استاندارد‌های بین‌المللی، ۳۶ هزار نفر نیرو برای حفاظت از عرصه‌های طبیعی کشور نیاز است که این سازمان فقط ۶ هزار نیرو دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار